Test NemLek webu

Test NemLek webu

Úvod LIC novinky Vaječné žloutky mohou snížit riziko věkem podmíněné makulární degenerace
Vaječné žloutky mohou snížit riziko věkem podmíněné makulární degenerace PDF Tisk Email
Hodnocení uživatelů: / 0
NejhoršíNejlepší 
Napsal uživatel Přemysl Černý   
Úterý, 12 Leden 2010 20:11

Dr. Robert J. Nicolosi a kolektiv z University of Massachusetts v Lowellu provedli 5-měsíční studii u 52 účastníků středního věku 69 let. Vstupní 4-týdenní fáze byla následována 5-týdenní fází se 2 žloutky/den, pak 4-týdenní očistná fáze a na konec 5-týdenní fáze se 4 žloutky/den.

Sérový lutein se zvýšil v průměru o 16% po 2-žloutkové fázi a o 24% po 4-žloutkové fázi ve srovnání s výchozím stavem, a sérový zeaxanthin se zvýšil od výchozího stavu o 36% a 82%, respektive. Oční hustota makulárního pigmentu se zvýšila signifikantně po obou režimech (více po 4-žloutkovém režimu), ale jen u subjektů s nízkými hodnotami ve výchozím stavu. Sérový HDL-cholesterol se zvýšil během obou fází studie, ale nebyly signifikantní změny od výchozího stavu u hladin celkového cholesterolu, LDL-cholesterolu nebo triglyceridů (pacienti užívali statiny).

Tým v současnosti zkoumá efekt spotřeby 12 vajec/týden na jednoroční progresi suché věkem podmíněné makulární degenerace u subjektů s brzkou nebo střední chorobou. Práce je zčásti podporována American Egg Board ve Washingtonu.

Zdroj: Am J Clin Nutr 2009; 90: 1272-1279

Komentáře

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Jméno *
Mail
Opište kód   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Přidat komentář
Aktualizováno ( Neděle, 24 Leden 2010 20:30 )
 

Počet zobrazení

Počet zobrazení článků : 63487
 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack